Het café

Majesteit, gefeliciteerd!

Zenzero (04/30/08 om 00:20:36):

En dit jaar groene appeltjes graag.

 

Helfrich (04/30/08 om 15:26:48):

Het mag dan een voornamelijk Duits koningshuis zijn, ik dacht toch dat het idee was om deze dag binnen de eigen landsgrenzen van te vieren.

Ik moest zoëven wat flessen naar de expediteur in Kleef brengen. Nah, dat heeft even geduurd. De gele nummerplaten veroorzaken kilometerslange files in en om de stad. Dat zijn we hier niet gewend.

Ik begrijp best dat het hier veel leuker is, zeker op Koninginnedag, maar ik ben het er toch niet mee eens.

 

Zenzero (04/30/08 om 15:55:44):

Welcome to the real world...

 

Helfrich (04/30/08 om 16:10:28):

Het bevalt goed in de echte wereld. In die maquette aan de Noordzee begon ik toch dingen stuk te trappen. Het is alleen een beetje jammer dat ik tot volgend jaar in een versleten spijkerbroek moet blijven lopen om het maatpak van Wouter Bos te kunnen betalen.

 

Zenzero (04/30/08 om 16:40:32):

Hé, troost jezelf man, ik betaal er ook aan mee
maar ook aan het, pertinent niet, maatpak van Marijnissen.
Overigens, het uitwringen gebeurt op collectieve schaal, maar jij bent waarschijnlijk de enige in Duitsland woonachtige Nederlander die het met als onderdak enkel een 325i alleen op moet brengen.

Helaas betaal ik ook mee aan de H2O2 om de hooimijt op de kop van Wilders schoon te houden, wat vervolgens alle eerder genoemde verzachtende omstandigheden voor een belastingbetaler grondig teniet doet.

 

Helfrich (04/30/08 om 17:18:19):

Ja, maar ik betaal belasting over inkomen dat ik niet vang (bijtelling over geen privégebruik in dit geval), omdat de Nederlandse belastingwetgeving zo in elkaar zit. Als ik dat hier probeer uit te leggen denken ze dat ik lieg, dus dat doe ik maar niet meer. Ik zeg wel dat ik schulden heb of zo. Zelfs Liver kon er even niet bij. Waarover betaal jij zoal belasting?

 

Christian (04/30/08 om 18:19:33):

..koekhappen en ringsteken!
:D

 

Zenzero (04/30/08 om 23:52:33):

BTW over nagenoeg elk product dat ik aankoop, zowel laag als hoog, wegenbelasting (voor een voertuig dat 90% van de tijd niet gebruikt wordt) accijnzen en meer van dat soort ongein.

 

Helfrich (05/01/08 om 00:07:26):

Da's ook niet leuk, maar het is te doen en je weet waar je aan toe bent, al is die Nederlandse wegenbelasting natuurlijk schandalig hoog om gebruik te mogen maken van een verstopte infrastructuur.

Die bijtelling is in dit geval simpelweg gelegaliseerde diefstal, want er wordt belasting geheven over niets (aantoonbaar niets).

En de BPM is in Europa niet eens legaal, maar wordt getolereerd omdat Nederland zonder BPM niet genoeg te verspillen heeft aan wanbeleid en in financiële problemen kan komen.

Ik vind het bijzonder hoe een heel volk op zijn achterste benen kan gaan staan naar aanleiding van een minimaal, maar toch te hoog, begrotingstekort in andere lidstaten, loopt te blaten over wat het allemaal kost, terwijl buiten Europa de hele wereld in de hens staat en datzelfde volk zonder blikken of blozen per jaar bijna 4 miljard aan illegale BPM ophoest. Voor wat?

Ik heb het opgegeven de Nederlander te begrijpen. En dit soort financiële zaken zouden voor mij marginalia zijn als ik er niet zo verschrikkelijk veel last van had.

 

Zenzero (05/01/08 om 00:23:31):

Een van de twee zekerheden waar je niet aan ontkomt als Nederlands staatsburger.

 

Helfrich (05/01/08 om 00:30:23):

Volgens mij zou ik een vuistdik naslagwerk kunnen samenstellen met zekerheden waar je niet aan ontkomt als Nederlands staatsburger.

 

Zenzero (05/01/08 om 01:55:21):

Vreemd, ik nog geen kwart van een velletje A6. Maar ja jij betaald ook belasting over iets wat je in werkelijk niet hebt dus... ;D

 

Het café